سنگ گرانیت و انواع آن

  • ۲۵۱

سنگ گرانیت چیست و انواع آن

انواع سنگ گرانیت

کاربرد و ویژگی های سنگ گرانیت

http://rozup.ir/view/3286787/Granit%20Slab%20-%2009102142033%20(2).JPG.jpg

انواع سنگ های گرانیت برای کف کابین آسانسور

ارتباط با ما : 09102142033

معرفی سنگ گرانیت

همانطور که می‌دانید ایران از جمله کشورهایی محسوب می‌شود که از نظر تعداد معادن در سطح بالایی قرار دارد. در جای جای کشورمان انواع و اقسام معادن یافت می‌شود که از هر کدام از آنها می‌توان سنگ‌های گران‌قیمتی استخراج کرد. بعنوان مثال سنگ گرانیت از جمله سنگ‌هایی محسوب می‌شود که استخراج آن در شهرهایی مانند همدان، مشهد، گیلان و نطنز به کرات انجام می‌شود و این مزیت سبب شده است تا دیگر وارداتی از این سنگ به کشورمان نداشته باشیم. ما در این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری را در خصوص این سنگ ارزشمند ارائه دهیم.

سنگ گرانیت چیست؟

به گونه‌ای از سنگ‌هایی که دانه‌های متوسط و درشت دارند و از جنس سنگ‌های آذرین درونی هستند، سنگ گرانیت گفته می‌شود. این سنگ که به سنگ خارا نیز معروف است از بعضی از کانی‌های مختلف و همچنین میکا و کوارتز تشکیل شده است و به صورت کلی از سرد شدن توده‌های مذاب شکل می‌گیرد که این توده‌های مذاب ماگما نام دارند. این سنگ را می‌توان در رنگ‌های مختلفی مانند صورتی، طوسی، سیاه و یا خاکستری یافت و به طور کلی رنگ سنگ گرانیت به کانی و شیمی سنگ بستگی دارد. از ویژگی‌های اساسی این سنگ مقاومت و سرسختی آن است.

به طور کلی سنگ گرانیت دارای رنگ روشن است و دانه‌ها درشت آن با چشم نیز قابل مشاهده هستند و به دلیل اینکه این سنگ از مقاومت خوبی برخوردار است از آن بعنون مصالح ساختمانی استفاده می‌شود. قابلیت صیقل پذیری این سنگ نیز در نوع خود بی‌نظیر بوده و نسبت به دیگر سنگ‌ها مانند مرمر یا تراورتن از سطح درخشان‌تری برخوردار است.

 

انواع سنگ گرانیت

همانطور که اشاره شد در شهرهای مختلفی می‌توان سنگ گرانیت را استخراج کرد که ما در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • سنگ گرانیت نهبندان

از جمله سنگ‌های گرانیت موجود در ایران که در استان خراسان جنوبی استخراج می‌شود سنگ گرانیت نهبندان است که با رنگ‌های کرم، پرتقالی و یا خاکستری یافت می‌شود. به این‌گونه از سنگ‌های گرانیت گل پنبه‌ای نیز می‌گویند. از ویژگی‌های بارز این سنگ، دانه‌های درشت آن است که نسبت به دیگر سنگ‌های مدل گرانیت در معادن وجود دارد. از این مدل سنگ گرانیت برای سنگ‌نمای ساختمان‌ها، پیاده‌روها و جداسازی شیب و دیواره استفاده خواهد شد.

http://rozup.ir/view/3276987/Neh%20-%2009102142033%20(2).jpg

  • سنگ گرانیت هلویی

این نوع سنگ گرانیت از جمله سنگ‌های جدید است که معمولاً در شهر تایباد که مرز بین دو کشور ایران و افغانستان است یافت می‌شود. نام‌های دیگر این سنگ، پرتقالی یا صورتی تایباد است. از مزیت‌های این نوع سنگ ساب‌پذیری بسیار خوب آن است. ضمن اینکه سنگ گرانیت هلویی به کشور‌های دیگر به صورت خام صادر خواهد شد و استفاده‌های زیادی نیز از آن در فضاهای داخلی و بیرونی ساختمان می‌شود. به طور مثال اگر خواهان سنگ فرش کردن محیط‌های مختلف باشید می‌توانید از این نوع سنگ گرانیت استفاده کنید. قیمت مناسب این نوع سنگ نیز همیشه قابل توجه خریداران بوده است.

http://rozup.ir/view/3286786/Granit%20Slab%20-%2009102142033%20(1).JPG.jpg

 

  • سنگ گرانیت سبز جنگلی

از جمله سنگ‌های بی‌نظیر گرانیت که طرفداران زیادی مخصوصاً در ساختمان سازی دارد، سنگ گرانیت سبز جنگلی است که در معادن اطراف بیرجند یافت می‌شود. از ویژگی‌های این نوع سنگ می‌توان به با دوام بودن، سخت و خشن بودن و همچنین جلاپذیر بودن آن اشاره کرد. همانطور که از نام این سنگ مشخص است به رنگ سبز استخراج می‌شود و برای استفاده در محیط‌های ساختمانی مورد توجه بسیاری از طراحان قرار خواهد گرفت. بیشترین استفاده از این سنگ برای پله‌هاست چرا که سنگ پله باید از مقاومت زیادی برخوردار باشد بخصوص اینکه محل رفت و آمد است و باید از سائیدگی سنگ جلوگیری شود.

http://rozup.ir/view/3286787/Granit%20Slab%20-%2009102142033%20(2).JPG.jpg

 

  • سنگ گرانیت کاهویی

از مناطقی در کشور که دارای معادن زیادی برای یافت انواع سنگ‌های گرانیت است، بیرجند نام دارد که سنگ گرانیت کاهویی نیز از این منطقه استخراج می‌شود. به گفته‌ی کارشناسان امر این سنگ جزو بهترین سنگ‌های گرانیت در دنیا محسوب می‌شود چرا که از لحاظ رنگ، دانه‌بندی و سلامت در مقایسه با دیگر سنگ‌های گرانیت کمیاب‌ترین است. از ویژگی‌های بارز سنگ گرانیت کاهویی قابل تلفیق بودن آن با سنگ‌های مختلف است که این امر نیز به سبب رنگ شادابی که دارد میسر می‌شود. ناگفته نماند که این سنگ جزو پر فروش‌ترین سنگ‌های دنیا محسوب می‌شود و از استحکام بالایی برخوردار است.

http://rozup.ir/view/3286788/Granit%20Slab%20-%2009102142033%20(3).JPG.jpg

 

  • سنگ گرانیت مشکی نطنز

این سنگ دارای رنگ مشکی بوده و گاهاً رگه‌هایی از رنگ سفید نیز در آن دیده می‌شود. مقاومت بالای این سنگ در برابر تغییرات آب و هوایی مهمترین ویژگی این سنگ است. سنگ گرانیت مشکی نطنز قیمت خرید آن نیز به دلیل رنگ مناسب و باکیفیت آن بالا خواهد بود.

http://rozup.ir/view/3286792/Sno%20-%20black%20(1).JPG.jpg

 

  • سنگ گرانیت همدان

این سنگ نیز به رنگ تیره است و یکی از ویژگی‌های آن ساب‌پذیری بسیار بالای آن می‌باشد. معمولاً از این نوع سنگ برای سنگ‌فرش فضاهای داخلی استفاده می‌شود و هر چه این سنگ ترک کمتری داشته باشد با ارزش‌تر خواهد بود.

  • سنگ گرانیت زاهدان

این نوع سنگ گرانیت دارای رنگ روشن است و جذب آب بسیار پایینی نیز دارد و معمولاً برای فضای داخلی ساختمان‌ها و یا پله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کاربرد سنگ گرانیت

همانطور که گفتیم مقاومت و سرسختی این نوع سنگ بسیار بالاست و به همین علت از خرید سنگ گرانیت می‌توان در مکان‌های مختلف یک ساختمان با کاربری‌های گوناگون استفاده کرد. بعنوان مثال از این سنگ می‌توان برای کانتر، پارکینگ، کف یا دیوار، کابینت آشپزخانه و همچنین جهت محوطه‌سازی در فضاهای شهری مانند جدول‌کشی و یا دکوراتیو بکارگیری کرد.

 

مزایا و ویژگی های سنگ گرانیت

سنگ گرانیت دارای ویژگی‌های بخصوصی نسبت به سایر سنگ‌ها می‌باشد که ما در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

  • تنوع در رنگ و طرح

با توجه به اینکه نوع سنگ‌های گرانیت به گونه‌ای است که دارای طرح و رنگ‌های مختلف و البته زیبایی است، به راحتی می‌توان از آن در محل‌های مورد نظر استفاده کرد. این سنگ از جمله سنگ‌هایی محسوب می‌شود که رنگ‌های بی‌نظیر آن مانند سفید، مشکی، سبز و یا حتی قرمز دست علاقمندان را برای انتخاب باز گذاشته است.

  • استحکام و دوام بالا

مزیت‌هایی مانند مقاوم و منعطف بودن، سنگ گرانیت را با ارزش کرده است و با توجه به اینکه برای سنگ‌های ساختمانی باید از نوع مستحکم آن استفاده کرد، انتخاب این نوع سنگ در اولویت خواهد بود. برای بکارگیری از سنگ گرانیت کافی است که بعد از استخراج آن را به حالت‌ها و اندازه‌های دلخواه برش داد. احتمال آسیب به این سنگ در گذر زمان نیز بسیار پایین است.

  • قیمت بسیار مناسب

به وفور یافت شدن سنگ گرانیت یکی از دلایلی است که قیمت آن را در حد معمول نگه داشته است که در نتیجه باعث شده تا تمامی افرادی که علاقه به استفاده از این سنگ دارند، با دغدغه‌ی کمتری بتوانند آن را تهیه کنند.

  • مقاوم در برابر حرارت و آب

سنگ گرانیت از جمله سنگ‌های غیر متخلخل است و این یعنی در برابر نفوذپذیری آب از خود مقاومت خوبی نشان می‌دهد. علاوه بر این، سنگ گرانیت خود را در برابر حرارت بالا نیز مستحکم نشان داده است و از این جهت برای استفاده در کانتر آشپزخانه هم بکار می‌رود.

  • مقاومت در برابر خوردگی، سائیدگی و خراشیدگی

از دیگر ویژگی‌های این سنگ مقاوم بودن در برابر هر گونه ماده شیمیایی است به طوری که اگر بر روی انواع مختلف سنگ گرانیت مواد شیمیایی ریخته شود، دچار هیچ‌گونه آسیبی نخواهد شد. همچنین این سنگ در برابر خط و خش نیز مقاوم بوده و هر چقدر هم رفت و آمد بر روی آن انجام شود، باز هم دچار سائیدگی نخواهد شد.

 

سخن پایانی

به طور کلی داشتن اطلاعات بیشتر در خصوص سنگ گرانیت و انواع آن می‌تواند شما را در انتخاب هر چه بهتر سنگ مورد نظرتان کمک کند. چنانچه در حال حاضر قصد ساختمان‌سازی کرده‌اید و نیاز به استفاده از یک سنگ مناسب و با کیفیت دارید می‌توانید از سنگ گرانیت بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قیمت و چگونگی خرید این نوع سنگ نیز توصیه می‌کنیم با استفاده از راه‌های ارتباطی که قرار داده شده است با مشاوران ما در سایت سنگبری کتیبه اسلب که سابقه‌ی چندین ساله در این حوزه دارند، تماس حاصل نمایید.

اطلاع از موجودی سنگ ها با شماره واتس آپ زیر در تماس باشید.
فروش آنلاین سنگ گرانیت

09102142033 

http://rozup.ir/view/3258127/bpwapp1.gif

نظرات: (۰) هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی